Högerhänt! Eller var det vänster?

Jag tycker om att göra olika saker med båda händerna samtidigt. Ja, jag har underliga intressen, jag vet.

Men som att borsta håret och tänderna samtidigt - hårborsten i vänster hand och tandborsten i höger.
Jag skriver med båda händerna - åt rätt håll med höger hand och spegelvänt med vänster.
När jag lagar mat - fixar med spaghettin med vänster hand och köttfärssåsen med höger.

Jag tänkte inte på det först, men det är tydligen rätt ovanligt. Särskilt att skriva åt olika håll, och spegelvänt. Jag vet inte varför, men jag trodde alla kunde det. Så fel man kan ha.

Jag vet inte varför jag gör det. Jag inbillar mig att det sparar någon sekund. Men mest är det bara kul.

När jag spelar brännboll står jag tydligen åt fel håll. Samma när jag spelar minigolf. Är man högerhänt ska man tydligen stå åt ett visst håll, men min hjärna är ju redan förvirrad så varför skulle den inte glömma att jag är högerhänt ibland?
Brorsan är likadan, fast med hockey. Han är vänsterhänt, men när han spelar hockey så är han plötsligt högerhänt.

Samma genetiska fel, antagligen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är vänsterhänt och använder nästan bara vänsterhand...kan klippa med sax både med vänster och hägerhand dock..

2009-04-13 @ 22:31:23
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback