Någon måste ta den där jäkeln på bar gärning

Jag försov mig lite i morse. Väldigt lite. Närmare bestämt ca tio minuter. Men det innebar tio minuter mindre att få äta frukost i lugn och ro, så det kändes lite jobbigt.

På lektionen blev vi varnade av Maria att inte gå ute ensamma. Inte på dagarna och inte på kvällarna.
Ännu en tjej har visst blivit överfallen under helgen.
Ingen våldtäkt denna gång, hon hade lyckats skrämma bort honom, men han hade tagit strypgrepp på henne bakifrån och slagit henne över ena ögat innan hon hade fått honom att springa iväg. Läskigt.
Det var i närheten av Sporthallen den här gången också, så det verkar ju som att snubben rör sig i samma område.
Polisen kan inte göra något, som vanligt. Någon måste ta den där jäkeln på bar gärning.

Det var en lugn dag i skolan idag. På religionen har vi pratat om Islams fem pelare, och på historielektionen så kollade vi på ännu en film. Sen var det slut för dagen för min del.
Nu är det bara en lektion kvar imorgon och sen är det påsklov!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att Adrian blivit frisk. Är ju så jobbigt när de små är sjuka. Min söting han mår bra för tillfället. Nu har han börjat äta bra igen efter att ha strejkat lite halvt i 4-5 dagar. Misstänker att det berodde på den 3:e tanden som "ploppade ut" här omdagen :) Fick han nyss att sova. Han var så trött och grinig. Försökte tidigare men då kom rörmockaren och störde. Han fixade kranen i köket, skönt å slippa den trasiga. Fyy vad otäckt med allt som händer här i stan. Sen så nära oss oxå, jag passerar ju jämt sporthallen och det området när jag prompar med vagnen. Nästan sprang hem från CityKrogen i fredags vid 23-tiden. Huh tyckte det var obehagligt att gå själv. Var helt svettig och äcklig när jag kom hem efter den turen och ont i halsen fick jag. Tur att de gick över till dagen efter. Ska ni göra ngt speciellt till påsken? Vi är hemma fram till påskafton då åker vi till svärmor och svärfar. Sen på påskdagen åker vi vidare för att gå på min kompis bröllop :) Ska bli skojs, har aldrig vart på bröllop tidigare. Alltid fått tacka nej till inbjudningarna eftersom det vart vid fel tillfällen.

2009-04-08 @ 15:06:26
Postat av: Niklas

Jo det är ju som vanligt.. poliserna sitter ju bara på sina feta arslen och trycker munkar hela dagarna..

2009-04-08 @ 15:07:26
Postat av: Lotta

Just ja glömde ju skriva att jag såg att Vilhelm fått en lillebror :) Såg Märtas mamma på stan i går hon verkade också vänta smått. Huj huj jag tror inte vi heller kommer skaffa mer. Nej tack till massa eventuella gravve besvär och ont. Samt ständig sömnbrist, neeh fyy fasen. En gång räcker med att plåga sig själv hehe ;)

2009-04-08 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback