En rolig dag!

Idag har jag och grabben varit ute på äventyr. Väldigt roligt, då jag annars är ganska bra på att bara sitta hemma och uggla...

Vi åkte buss upp på stan, vilket var mycket uppskattat av den lille herrn.
Här väntar han otåligt på bussen:

  

Väl på bussen satt han och pratade högljutt och kommenterade alla som klev på och av...
"Han ska kliva av nu!" sa han och pekade på en stackars gammal dam som satt bredvid oss på andra sidan gången...
En kvinna som klev av spanade in på oss, som för att kika vem det var som pratade så mycket.

Eve och Elias mötte oss på stan.
Vi skulle gå på bibblan, men det var stängt. Vilka skumma öppettider de har! Öppna 14.30 på en fredag...
Så vi gick upp på stan igen, och kom på att vi skulle äta lunch.
Det blev hamburgare på Kupolgrillen, och grabbarna grus satt och pratade än mer högljutt och tävlade om allt. ALLT.

"KOLLA VILKEN LITEN BEEEBIS!" sa de och pekade på någon stackars grabb som försökte äta ifred.
"JAG HAR COLA."
"MITT STRIPS ÄR LÄNGRE, KOLLA!"
"JAG HINNER FÖRE DIG!"

Vi försökte övertyga oss själva om att alla barn låter mycket, men bredvid oss satt två små barn, tysta och stilla och stirrade med stora ögon förskräckt på våra huliganer...

Och hjälp, de hade inte fått leksaker till sina fun-boxar! Vi sa att de får gå och fråga om leksaker själva, och jag tror att det var  världens två sötaste små pojkar som stod där under disken och uppehöll hela kön och frågade snällt:
"Kan vi få leksaker...?"

Eve upplyste mig om att Domus har 50% rea på alla böcker, eftersom de ska stänga.
Det måste ju självklart kollas in. Och jag hittade faktiskt en bok! Jag som aldrig annars köper pocketböcker köpte en pocketbok! De var ju så mycket billigare... "Saknad i Strid" av James Webb. Hela 32 kronor kostade den!

Vi hamnade på bibblan sen också till slut. Grabbarna lekte mest, och klampade så hela bibblan dånade, medan mammorna letade efter böcker som "barnen" ska läsa.
Fem böcker hittade jag, och sonen blev överlycklig ikväll när det var dags att läsa.
Sen somnade han som ja, ett litet barn. Det är länge sen han har busat så mycket som han har gjort idag.
Vi får nog ta och rasta grabbarna tillsammans någon dag snart igen tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Riktiga pratkvarnar med andra ord :) Gulligt. trevlig helg.

2009-04-17 @ 23:14:03
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: eve

Måste göras om, både jag å ungen hade skoj!

2009-04-18 @ 06:40:02
URL: http://nueva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback