Dags för skola igen!

Idag var den då här, dagen som jag försökt undvika så gott jag kunnat. Mina försök att stanna tiden har inte varit så lyckade.

Uppropet var klockan 13, och min vana trogen höll jag på att komma försent.
Jag lyckades bli uppropad två gånger, och rektorn tyckte att jag kan ju jobba dubbelt så mycket då...

Efter uppropet och en kopp te så gick jag upp till Lotta och Samuel.
Samuel sov gott och Lotta satt och spelade Yoville. Mycket konstigt och meningslöst spel. (Ja, Farmville är ju också meningslöst så in i norden, men ändå. Jag kan inte sluta, då vinner ju Jimmy.)

Samuel var lite blyg tror jag, direkt efter att han vaknat men det tog sig. Han kom faktiskt och gosade lite med mig! Mysiga kramar har han, den där lillkillen.
Sen knallade vi upp på stan och så anmälde vi oss och alla våra grabbar till Jägarmilen imorgon. Eller Jägarhalvmilen i alla fall, 5 km motionsrunda duger fint åt trötta småbarnsföräldrar... Nåt år SKA jag orka springa en mil, men det äro inte detta år.

Nu ska jag experimentera ihop lite köttfärssoppa. Ska vara äpplen, morötter och curry och gud vet vad i den. Det blir nog spännande... Hoppas det går att äta i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback