"Konsten att läsa tankar"

I Luleå hittade jag äntligen den bok jag har varit på jakt efter länge. "Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus.
Jag har alltid varit fascinerad av sånt här, och riktigt fast blev jag ju förstås i samband med hans program Hjärnstorm.

Jag älskar den. Jag har läst den nu på några dagar och ska nog läsa den igen. Nu. Direkt.

Såhär står det på baksidan av boken:

Konsten att läsa tankar innehåller allt du behöver veta för att bli expert på att avläsa dina medmänniskor. Med färdigheter inom icke-verbal kommunikation, kroppsspråk och psykologisk påverkan kan vi avslöja vad en människa tänker och känner - och i nästa steg påverka den personens tankar och åsikter åt det håll vi vill.
Henrik Fexeus lanserar här en ny praktisk innebörd av ordet tankeläsning. och du har nytta av det i din vardag: på anställningsintervjun, på första dejten, när du vill sälja in förslag till chefen - i alla sammanhang där du vill få igenom idéer och kunna påverka.
Hållning, tonfall, tempo, blickar och handrörelser berättar alltid något om vad en människa känner. Inte sällan går det tvärtemot det buskap som uttrycks i ord. Henrik Fexeus ger oss vertygen att avkoda dessa dolda budskap.

Spana in hemsidan via länken ovan.


Kommentarer
Postat av: Fija

Hittade just antagningsbeskedet. (:

Det står att det är upprop den 26 augusti kl. 13.00 i aulan.

Men det står att man ska bekräfta senast den 30 juni så du måste nog kontakta skolan tror jag om du inte har fått nå brev.

2009-08-12 @ 14:00:45
URL: http://fijas-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback