Middagstips, någon?

Trots min rätt usla pension (ja, det står så på kontot i alla fall) så får vi ihop en rätt fin månadspeng, jag och Roger. Vart denna månadspeng sedan tar vägen är ett mysterium.
Eller jag föredrar åtminstone att se det som ett mysterium. Då kan man ju låtsas om att man inte är en oekonomisk idiot.

Imorgon får jag äntligen min "lön" och det är dags för storhandling. Jag försöker skriva en inköpslista som består av fler ord än "kycklingfilé" och "köttfärs".
Jag är så less på att äta samma maträtter hela tiden så jag försöker hitta spännande recept på nätet, men det verkar vara svårare än jag trodde. När jag var hos mamma tidigare passade jag på att rota i hennes receptsamling, men det enda jag hittade som var av intresse var "skånsk pizza".
Av någon anledning surfar jag alltid in på recept som innehåller ord som "tårta", "choklad" och "paj". Mycket mystiskt.

Eller så surfar jag runt och hamnar här. Jag måste lida av koncentrationsstörning modell större. Tillbaka till Google och recepten!

Kommentarer
Postat av: Knaada

Jag kokade en supergod soppa ikväll. Massor av potatis, en halv broccoli och en halv blomkål. En tsk sambal och tre båtar vitlök. Täck med vatten och koka med 1 msk buljong. Koka sönder, späd med mjölk och creme fraiche till dubbel mängd. Rör sönder tills den blir tjock av potatisen, krydda efter med med aromat och vitpeppar.



En energikick utan dess like!

2009-08-17 @ 22:23:00
URL: http://knaada.com
Postat av: Mikael

Jag slår ett slag för:



http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=619226

2009-08-18 @ 06:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback