Semesterbilder

Sista natten i Båtskärsnäs var underbar. Vi satt ute på altanen när ett enormt åskväder drog in. Det var mäktigt att sitta där och se alla blixtar som var så nära och lyssna på det höga mullret. Jag älskar åska!

Sista dagen i Båtskärsnäs så passade vi på att ta en promenad. Först till Sangishögen och sen upp på Gölihatten, ett litet "berg" med utsiktstorn osv.
Väldigt fin utsikt!

Sangishögen är en gammal vikingagrav. Den har undersökts och fynden visade att graven anlagts 700 - 800 e Kr, i början av vikingatiden.



Upp till Gölihatten var det ganska lätt att gå, och det var väldigt vackert där. Lite annorlunda natur ändå, vid ett ställe var det fullt av stenar. Vi klurade på om kustlinjen har gått ända dit upp för länge sen, kanske.



Jag och brorsan passade på att klättra upp på en sten. Det var roligt. Och högt!



Efter promenaden var vi alla ganska svettiga så vi tog oss ett bad när vi kom tillbaka till pappas stuga.
Adrian tyckte att det var lite för kallt, så han fick cruisa runt i sin båt istället. Jag doppade mig igen, fastän jag tyckte att det var iskallt. Det var ju bara 22 grader i vattnet ju...



Sen gav Adrian upp och då passade jag på att sno båten och ge mig ut på en tur, hehe. Jag ville alltid ha en sån där båt när jag var liten, så man måste ju passa på när man får chansen. Och vadå, den klarade upp till 120 kg...

Brorsan klängde sig fast och hängde med.



Det är både tråkigt och skönt att vara hemma. Helst hade jag nog stannat kvar i paradiset i någon dag till..
Men idag ska vi i alla fall till morsan och hälsa på. Adrian har saknat sin mommo och jag har saknat min lilla syster yster!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag åkte förbi där när det blixtrade som värst. =)

Bara någon mil ifrån.

2009-08-11 @ 19:46:02
Postat av: Fija

Hello.. Jo, jag fick ett innan jag slutade. Jag gick ju som två veckor längre så dom hann fixa det pappret innan. Om jag kommer ihåg rätt så börjar vi den 26 med upprop klockan 13.00 men jag är inte helt hundra. Pappret ligger nånstans här hemma men att hitta något när man just har flyttat är typ omöjligt. (: Jag kan skriva igen när jag har hittat det så får du veta med säkerhet. (: Kram

2009-08-12 @ 09:51:24
URL: http://fijas-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback