Iiinglish!

Jag kan visst inte gå på stan utan att folk ska komma och fråga om vägen.

Idag var det en trevlig brittisk tjej som ville veta vart the tourist office låg. Jag svarade snabbt och pekade lite artigt sådär, fastän det är fult att peka.

Jag kom på att jag kanske borde vara lite trevligare mot turister som tar sig hit. Helt uppenbart måste de ju vara lite... eljest, som kommer hit mitt i smällkalla vintern.

Fast jag får ju träna pyttelite på engelska varje gång. Inte illa va! Undrar hur det kommer sig att fastän man faktiskt är duktig på engelska annars (jag erkänner!), så låter man ändå helt utvecklingsstörd när man ska prata utrikiska sådär oförberett?

Trevlig brittisk brutta: "Excuse me, do you know where the tourist office is?"
Utvecklingsstörd, halvt ihjälfrusen Sofie: "Ööööh, rajt theeeer!"

Kommentarer
Postat av: Micke

Aj nåw dö fiiliing. Jo schod hir me at wörk if aj häv to säj adder tings dan de fings ajm juset to. Aj saund lajk "Inga fråååm Swiideen"

2009-12-17 @ 07:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback