Dagens kombo: Melodifestival, Batman och stark mat

Det måste vara en historisk dag. BÅDA mina favoriter gick vidare till final!
Ingen låt var väl sådär superbra, men jag fastnade för H.E.A.T och Måns Zelmerlövs bidrag.

Sångaren i HEAT såg lite ut som Carola anno 1991. Samma frisör? Han hade ju lånat hennes fläkt också...

Men att Lili & Susie gick vidare till Andra Chansen och inte Cookies 'N Beans? Tss. Skärpning Sverige.
Markoolios låt gillade jag inte alls, men det var lite kul när den där bakgrundssnubben fattade eld. Jepp, sån humor har jag.

Nu ska vi ta och kolla Batmanfilm. The Dark Knight eller vad den nu heter.
Jag tycker om Christian Bale som Batman.
Michael Keaton är såklart riktiga Batman, så som Sean Connery är riktiga Bond, men Christian duger gott. Snygg är han också, och lika aggressiv som undertecknad.

Jaha, ska vi ta och se om Heath Ledger är så bra som Jokern som alla säger då... Jag återkommer.

Förresten.
Att laga mat på alla hjärtans dag trotsar ju med all säkerhet alla naturlagar så vi beställde thaimat för säkerhets skull.
När R kommer innanför dörren så säger han:
- De hade gjort fel mat åt dig.

Tänkte att det funkar säkert, det var ju nästan samma rätt, enda skillnaden var att det var jordnötter i. Jag vill inte ha jordnötter i min mat men det fick väl gå ändå.
Första tuggan var STARK. Vi kollade i hämtmenyn men nä, den skulle inte vara stark.
Jag pillade undan det jag trodde var starkt och fortsatte äta. Men till slut höll jag på att bränna sönder munnen.
Läpparna och tungspetsen gjorde ONT och jag var tvungen att lämna all mat.
Det brände i säkert en kvart efteråt. Inte ens mjölk hjälpte.

Jag är ganska känslig men t.o.m R, som älskar stark mat, tyckte att min mat var riktigt stark.
Tråkigt, för jag såg ju fram emot mysmiddag på alla hjärtans dag. Kanske nästa år...

Kommentarer
Postat av: peka

Mäh, fick du inte ny mat?!

2009-02-14 @ 23:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback