De onda generna förs vidare...

Det blir varken skola eller dagis imorgon heller. Grabben har ingen feber längre, men han hostar som en gammal farbror mest hela tiden. Det märks att han inte riktigt är på topp, han blir så liten och ynklig när nåt går dåligt och saker som han vill göra själv annars blir till gnälliga "jag kaaan inte". Han har ingen aptit och om han nu vill äta så vill han ha yoghurt, smoothies eller frukt, ingen mat-mat.

När vi gick och la oss idag så upptäckte vi att han inte hade något vattenglas på nattduksbordet! Det är lika bra att fixa direkt, för annars får man snällt kliva upp mitt i natten och hämta vatten medan man muttrar några väl valda svordomar.
Han kan vakna hur många gånger som helst och så vill han ha vatten, men han somnar alltid om på en gång.

Nå, han satt snällt i sängen och väntade medan jag gick iväg för att hämta nytt vatten.
Det tar ju ett tag innan vattnet blir kallt, så jag spolade på rätt länge.
Plötsligt hör man från sovrummet:

- VATTEN KOSTAR PENGAR!

Hoho, ibland är han så ljuvlig min grabb.
Ungefär som när han lekte med sin lilla ficklampa och sa till R att "pappa titta!" och R tittade upp... Moahaha, på nåt sjukt sätt så värmer det i stenhjärtat att han verkar arta sig bra, min lilla onda grabb!

Förresten är det en jäkla tur att man har två lungor. Jag har hostat upp den ena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback