Förkylningen från helvetet

Den här förkylningen blir bara värre och värre. En morgon kommer jag att vakna och upptäcka att jag är död!
Det är tur att det finns Ipren. Jag orkar ju nästan röra på mig med lite ibuprofen i kroppen.

Jag och grabben sitter och myser och kollar på film och äter popcorn. Sen tänkte jag försöka orka städa och tvätta lite. Det ser inte roligt ut hemma efter en veckas dödsförkylning. Tvättstugan kommer man knappt in i, det är ett stort tvättberg precis innanför dörren.

Det är plågsamt kallt ute. Sist jag kollade var det -20. Vi måste elda rejält för att få ha någon värme här. När R kom hem i går morse var det 16 grader i huset. Skööönt.
Nu har jag eldat så att det är 25.4 grader och det passar min frusna lekamen alldeles utmärkt.
Det skulle visst fortsätta vara såhär kallt ända till onsdag eller något sånt.... Jag ska flytta till ett medelhavsland när jag blir stor!

----------------------------------------------
A clever person solves a problem.
A wise person avoids it.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag har i många år drömt om att flytta till Kreta. Då kan jag odla oliver och kallpressa min egen olivolja. =P

2009-02-08 @ 22:08:13
URL: http://thomaseliasson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback