På västfronten intet nytt

Jaha, man ska kanske skriva nånting i en blogg också?
Det är lite svårt bara, jag kommer ju aldrig på något att skriva om. Det händer ingenting. Vi sitter bara hemma och går varandra på nerverna.

Jag ska försöka få min smutsiga unge att bada medan jag själv tar en välbehövlig dusch.
Det är inte det lättaste må jag säga. Att få honom att bada alltså. Han vill inte. Det är mycket han inte vill nu för tiden.
Han vägrar t.ex att ha kläder på sig. Under stort knussel kanske man lyckas få på honom en t-shirt, som ändå åker av efter en kvart. Ytterkläder är i en liga för sig... Att få på honom overallen gör mig svettig och vi blir båda på jättedåligt humör.
När man försöker förklara att man måste ha ytterkläder på sig, för det är ju kallt ute så säger han bara:
- Jag får väl frysa då...

Äter gör han inte heller. Jag börjar faktiskt bli lite orolig. Någon slurk yoghurt till frukost, någon tugga till lunch och sen någon tugga till till middag. Han verkar inte hungrig, men jag blir ändå orolig.
Han har ju alltid ätit som en liten fågel, men aldrig såhär dåligt. Hoppas det vänder snart....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst skulle ni till läkaren ändå?

2009-02-12 @ 19:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback