Stök och bök

Solen kom till slut fram över grannhusen och temperaturen har stigit lite. Nu är det "bara" -23.6 ute.
Jag försöker samla kraft till att gå ut och hämta mer ved.

Jag har suttit och bläddrat i boken "Röj och rensa" en stund nu och nu känner jag mig motiverad att städa lite.
Tror att hallen får bli först ut. Det är stökigt, mörkt och deprimerande där inne och nu har jag fått några idéer som jag hoppas ska funka. Det kanske blir bra.

Vi har för övrigt bestämt att hallen får bli första renoveringsobjekt och inte sonens rum. Just för att det är så stökigt, mörkt och deprimerande där inne. Vi har ingen bra förvaring och ja, det är inte alls bra. Men vi har några idéer för hallen också, så nu gäller det bara att spara ihop lite pengar så vi kan köpa det vi behöver.

Allra först måste vi ju fixa bort fukten i garaget och förrådet, men vi är på god väg. R jobbar och sliter som en gnu så snart är det nog klart där inne. Sen ska vi rensa ALLT vi har haft där, och slänga/sälja det vi inte behöver.
Som sonens gamla kläder. Varför ska vi spara dem? Några plagg får väl bli kvar, och det är väl onödigt det med men jag är sentimental.
Skulle vi nu någonsin få en till grabb (jag kommer aldrig få en dotter *snyft*) så kan vi ju köpa nya fina kläder istället. Ytterkläder sparar jag dock, för de kostar ju lite mer.

Nä, hallen var det. Jag måste testa om mina planer funkar! Undrar om vi har någon liten bordslampa nånstans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback