Pöna!

Sonen fick en bok i julklapp av sin polare Elias. Eller var det födelsedagspresent? Inte lätt att hålla reda på ju...
I alla fall så är det här sonens älsklingsbok, det är ju Musses Klubbhus för sjutton!
Han kan den utantill men ändå plågas vi med att måste läsa den varenda kväll.

Svarte-Petter är den mystiska patienten. Han har prickar med hönor på överallt och så ska doktor Kajsa lista ut att han har "hönskoppor".
Varje gång ska sonen rätta mig och säger bestämt:
- Det är en KYCKLING, inte en pöna!

Pöna. Jag småfnissar varenda gång, det låter så gulligt.

Ikväll har vi varit hos grabbens faster och ätit middag. Hon bjöd på pizza, läsk och lite andra onyttigheter.
Plötsligt säger sonen till mig:
- Mamma, titta på Sussi... Hon är snygg.

Sen tar han upp en sur godis och slickar lite på den. Sussi frågar om den inte är sur.
Sonen tittar på mig och visar mig godisen.
- Den här är lite sur på dig.

Han säger så roliga saker min lilla kis. Nästan varenda dag klämmer han ur sig något som är värt att bevara för eftervärlden, hehe.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Haha!

Ja, det är när man läser sånt man vill ha barn. Annars känns det inte så lockande... Inte än iaf. =)

2009-02-14 @ 10:00:04
URL: http://thomaseliasson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback