Chokladbollar idag, citronpaj imorgon

När vi kom hem efter vår lilla skattjakt hade vi tänkt baka, grabben och jag.
Planen var en "syrlig citronpaj" och så skulle vi locka hit brorsan och hans tjej på lite fika.

Men brorsan var upptagen på annat håll, och skulle komma förbi imorgon istället.
Jag föreslog att vi skulle baka imorgon men grabben hade ju sett fram emot det hela så han blev lite ledsen.
Det blev chokladbollar istället. Snabbt, enkelt och ganska gott.

Han skulle hjälpa till och rulla, men det där med att tvätta händerna var ju ett helt projekt i sig.
Till slut kom han fram till mig och sa:
- Säg till mig när de är klara sen, mamma.
Och så gick han och satte sig i sin fåtölj och tittade på Musses Klubbhus istället.

Så nu ikväll ska jag titta på någon bra serie på tv, har inte bestämt vilken än, och äta chokladbollar.
Imorgon blir det paj! Kom och fika!


Kommentarer
Postat av: tina

jag sitter nu och väntar på att plåten med kolakakor ska bli klara. Hoppas pajen blir god i morgon

ha det bäst



//Tina

2009-07-22 @ 22:30:51
URL: http://neckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback