Goldfish

Jag har funderat mycket på husdjur den senaste tiden.
Själv har jag vuxit upp med djur av alla de slag, och jag hade velat att Adrian också får göra det.
Tyvärr blir det ju lite svårt när Roger är pälsdjursallergiker.

Den senaste tiden har jag funderat på fiskar. Ett stort akvarium fyllt med fina fiskar är inte alls dumt, men vem ska städa det? Inte då jag. Undra om det finns något mindre akvarium, som inte är så jobbigt att städa och fixa? Å andra sidan är det kanske enklare med ett stort... Bara det inte är alldeles för dyrt.

Jag vill att Adrian ska få vara med och ta hand om någon/något, och fiskar känns som en bra början.
Då får han vara med och mata osv.
För att vara en liten treåring så är han väldigt empatisk ändå, men att hjälpa till att ta hand om fiskar borde ju inte göra saken värre precis.

När han blir större kanske vi skaffar orm igen. En majsorm möjligtvis, jag läste att den är känd för sitt lugna temperament, och inte en kungsboa som Rulle var. Rulle blev så aggressiv och konstig där på slutet...
En kameleont eller sköldpadda hade varit coolt också, men ack vad mycket jobb.

Nu håller jag i alla fall på att smida planer.
Jag har kollat upp djuraffärer och det ska visst finnas en i Gällivare.
Så nu försöker jag planera in en dagstripp med lite djurspaning och kanske lite skattjakt också.

För övrigt hälsar Adrian att han heter Kokos idag igen (han såg att jag skrev Adrian i början på inlägget).
Först var han pappas Kokos, men sen ändrade han sig.

- Jag gillar inte nån! Bara mommo. Jag är mommos Kokos.

Kommentarer
Postat av: peka

men då sov han ju..själv. om ni kunde dmmsuga medans han sov. noa sover ju knappt, mer än ute i sjalen, och kanske 20-30 min ensam. hur mycket och hur sov/somnade han på dagarna? hur var nätterna?

2009-07-13 @ 14:21:56
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Micke

Vad sägs om en Tamagotchi? ;-)

2009-07-13 @ 14:48:43
URL: http://www.bjarbo.net/blog
Postat av: mommo

Mommos lilla kis... :)

2009-07-13 @ 16:15:09
Postat av: Thomas

Jag har det ultimata tipset.

En gris/minigris. =)

2009-07-14 @ 10:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback