Bränt barn luktar illa

Adrian ville hjälpa mig att laga mat idag (ett kulinariskt mästerverk för övrigt - grillkorv och strips).
Han stod på en stol vid diskbänken och han ville hjälpa till att steka korven. Men jag sa nej, och vi pratade länge om hur varmt det var och att man kan bränna sig och att det kan vara farligt osv.
Om man bränner sig ordentligt kanske man måste åka till doktorn, sa jag och sonen nickade med allvarlig min.

Plötsligt, från ingenstans, så tar han tag i kanten på stekpannan. Någon mikrosekund senare skriker han ju som en stucken gris och vi skyndar oss att spola under kranen.

Jag försöker strunta i maten och vi spolar ganska länge. Men till slut måste jag ju ställa ner grabben och vända på korvarna, medan de fortfarande är korvar och inte kol.

Det var lite jobbigt att laga mat medan man har en ledsen unge som sitter på golvet och skriker:

- JAG VILL ÅKA TILL DOOKTOOOORN!

Stackars älskling. En liten blåsa fick han.

- Sa jag inte att det var varmt där?
- Jooo.
- Ska du lyssna på mig i fortsättningen då?
- Näää.

Så mycket för att lära sig av sina misstag.
Men med lite mat i magen blev det bättre, och sen fick han spela lite Dora på datorn. Då var allt glömt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback