Festivalhelgen utan bilder

Försökte ladda upp lite bilder från helgen, men det vill sig inte alls. Ni får väl försöka föreställa er allt istället, tills vidare.

Om man ska börja med fredagen kanske då, och Adrians tandläkarbesök.
Det gick hur bra som helst! Jösses, vilken duktig grabb jag har!
Tandläkaren fick räkna alla tänder och han gissade på att han hade tio stycken. Nästan rätt... Adrian blev törstig och fick lite vatten. Hon frågade om det var gott men Adrian sa bara:
- "Nä, det var äckligt"
och så hällde han ut allt. Haha! Sen fick han lite banansalva på tänderna och så var det klart!

På kvällen blev det utgång för min del. Man får ju gå varsin dag när man inte kan finna någon barnvakt.
Hamnade med Stefan hemma hos Rille och Ida, och det var väl lite småsegt först (från min sida såklart) men det tog sig.
Trevligt var det i alla fall, som alltid.

Kom ner till festivalen redan vid 21, för att kolla Sonic Syndicate. Riktigt bra, faktiskt!
Klockan 22 var det Takida, men jag blev lite besviken faktiskt. Väldigt tråkigt, och det lät inget vidare alls.
Vid midnatt var det dags för Thåström, och det var såklart bra. Det jag hörde i alla fall, orkade inte stanna så jättelänge.
Som vanligt blev jag ju nämligen inte särskilt påverkad, trots nästan tio cider.
Damn this finsk-ryska lever med sjuk alkoholtolerans, haha. Nåja, jag slapp ju bli bakis!

På lördagen var det Rogers tur att gå ut, och jag fick vara med Adrian.
Men jag och Adrian festivalade vi med! Han satt ju i vagnen med hörselkåpor och filt och hade det riktigt najs.
Vid 19 kollade vi E.M.D. Tindra ville se/höra och Adrian är ju jätteförtjust i "Baby Goodbye".
Han diggade loss ordentligt när han fick höra sin favoritlåt.
Vid 20 var det dags för Måns Zelmerlöw, men det var nog helgens tråkigaste... God damn.

Sen missade jag ju det jag helst ville se - Bullet och Turbonegro! Fan också! Men men... Inte mycket att göra.
Vid 23 blev det Timbuktu & Damn i alla fall, och det är alltid najs. Timbuktu är så härlig, jag blir så glad när jag ser honom uppträda. Kan inte förklara det riktigt... Inte riktigt min typ av musik, men det är ändå bara så härligt.

Vid midnatt blev det Ulf Lundell. Inte heller riktigt min grej, men jag måste erkänna att helt dålig är han inte.
Jag som sa att jag aldrig kommer gilla Lundell. Fan.

Adrian sov gott i vagnen, och det var skönt att bara strosa omkring och lyssna på musik. Och underhållande att titta på packade människor som dansar. Eller försöker dansa i alla fall.

Nu är det bara ett år kvar till nästa gång då, för jag antar att det blir fler festivaler.
Hoppas det kommer bättre artister då. Och då ska jag grunda med någon redig grogg.
Att dricka cider är ju som att dricka jättedyr läsk...

Men det bästa som hänt i helg var ändå något som jag tyvärr inte fick uppleva, men som berättades för mig:

Roger och Adrian var och tittade på Johan Palm (ja, jag fattar inte heller).
Adrian, som till skillnad från sin far har lite musiksmak, hade tittat upp på Roger och sagt:
- Pappa, det här är inte bra musik. Jag vill gå härifrån.

Sen rockade han loss till Sonic Syndicate istället.
That's my boy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback