Kubb och ostädning

Jag hade stora planer för städning idag, men som vanligt blev det inte mycket gjort.

Mamma, syster, bror och plastsyster kom förbi och tillsammans med Adrian, som kastar förvånansvärt bra, spelade vi lite kubb och hade det trevligt ute på den vildvuxna gräsmattan. Ja, gräsklipparen är ju trasig som vanligt.

Först efter klockan fyra nångång kom jag igång. Lite duktig har jag varit och lite ordning har det blivit, men det känns som en droppe i oceanen. Hela huset är fortfarande kaos, men nu står möblerna där de ska i alla fall. Tror jag. Nu är det bara all städning kvar. Fet chans att man blir klar med det innan släkten masar sig hit...

Jag har ALLTID stökigt när de kommer förbi, hade varit kul att få visa att jag KAN städa.
Nåja, kanske är det bra att de har låga förväntningar. Städar jag nu måste jag ju städa varje gång jag får besök, och det går ju inte för sig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

- haha !

2009-06-22 @ 21:47:05
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback