"Friska" Gällivare

Morsan ringde och sa att hon inte orkar komma förbi idag, och det verkade som att ingen annan skulle komma förbi heller, så jag la ner projekt namnsdagsbakning.
Då ringer brorsan och ska komma förbi. Nå, det kan inte hjälpas, han får klara sig utan kaka.
Vi skjuter på det hela och namnsdagsbakar kanske imorgon. Eller till helgen.

Imorgon ska grabben nämligen få sova hos sin mommo! Helt underbart, men gladast blir nog grabben.
Jag har inte berättat det ännu, utan tar det imorgon. Annars tjatar han ihjäl mig och vill till mommo NU.

Det passar ju perfekt för min sämre hälft också. Skönt att bara ta det lugnt när man har sådär ont.
Undrar vad han gör nu, där borta i "friska Gällivare"? Man blir självmordsbenägen av att vara i Gällivare, och då har man ändå affärer att strosa i. Hur ska det inte vara när man ligger inlagd på sjukhuset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback