Min finaste tårta!

Jag lyckades skrapa ihop en tårta igår, med lite hjälp av Jennie. Hon kom förbi med mousse och marsipan och lite redskap. Tack snälla!
Gräddtårta med chokladpudding och apelsinmousse blev det.
Jag har aldrig lyckats få en så fin och hög tårta som jag fick igår! Helnöjd blev jag!



Dekorationen var lite svårare, jag har aldrig trixat med marsipan tidigare.
Jag fick dem hyfsat tunna i alla fall, och jag placerade ut blommor och blad lite varstans. Lite plottrigt, men det fick duga.
Det kanske blir bättre nästa gång...



Dåliga bilder, jag vet, men man ska inte begära mycket av en mobilkamera.

Vi var tre stycken som hade bakat tårta. Emelie, farmor och jag.
På festen var min tårta populär och den tog slut nästan direkt.
Bästa betyget kom från någon kvinna som undrade:
"Men varför har de köpt en tårta och gjort de andra själv?".
Hon trodde inte riktigt på R när han förklarade att det var jag som hade gjort den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback