Städat som en gnu

Jag hatar att dammsuga. Dels missar jag alltid en massa och så får jag alltid så förbenat ont i ryggen, teleskopskaft till trots. Ändå är jag ju inte särskilt lång.

Men jag har städat som en gnu idag i alla fall. Sussi och hennes grabbar kommer hit på middag idag nämligen och då kan det ju inte se ut hur som helst... Nog för att de är vana vid kaoset, men ändå.
När vi bodde i lägenheten undrade Caleb en gång att "varför har ni alltid så stökigt?". Jadu.

Så nu har jag fixat disken, tvättat, dammsugit och skurat. Jag tänkte dammtorka också, men nu pallar jag inte mer. Jag tror inte Sussi går och inspekterar överallt... Hoppas jag.

Har kopplat mobilen till surroundsystemet, så jag har åtminstone fått lyssna på bra musik. Då kan man ju nästan låtsas att man tränar också. Det är skönt att städa ensam ändå, annars får man inte ha musiken så högt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback