Vad ska jag ha på mig?

Jag är trött. Eget fel, men jag kunde inte somna.
Grabben sov till 6.45 ungefär. Skönt att han inte ville kliva upp vid 5 som vanligt...

Idag ska jag hinna med att göra en tårta (jag vet fortfarande inte vilken), hitta något att ha på mig, dumpa grabben hos mommo, dumpa tårtan vart nu den ska vara och sen sminka mig och låta syster fixa håret på mig.
Klockan 18 börjar festen, men vi måste vara där aningens innan eftersom R ska fota alla som kommer dit.

Jag har surfat runt efter något bra tårtrecept, men jag hittar inget roligt. Det borde ju inte vara så svårt att hitta.
Så tråkigt att bara göra likadan tårta som vanligt, jag hade velat göra något lite mer speciellt. Men hittar jag inget snart får jag åka och handla och köpa ingredienser och göra en likadan tårta som jag alltid brukar göra. Nåja, det går säkert bra det med.

Och ständigt detta problem med vad man ska ha på sig. Jag har inga fina kläder. Alla säger väl så, men jag menar det verkligen. Allt som kan liknas vid något fint är för stort. När man har droppat elva kilo (jag har gått upp två igen...) så sitter kläderna liksom inte så bra längre. Syster har mycket fina kläder men riktigt så smal har jag dessvärre inte blivit.
Det hade varit kul att skippa jeans och t-shirt för en gångs skull och få känna sig lite fin. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback