Host host host host host

Gaaaah! Djävulshostan anlände igår.

Av någon anledning har jag alltid för dåliga kläder när vi ska till kyrkogården. Vi är där typ en gång om året, men det slår aldrig fel. Jag lär mig aldrig.
Så jag blev ju ganska kall igår. Och som ett brev på posten kom hostan. Jag hostade och hostade. Och hostade.

Så det blev ingen middag ute igår. Jag vill inte sitta och hosta bland en massa folk, som dessutom är hysteriskt rädda för svininfluensan. Jag hade väl blivit ihjälslagen. Vi beställde mat och åt hemma istället. Thaimat, såklart. Gott!

Nästan hela natten har jag hostat. Vid fyra gav jag upp och gick och la mig på soffan istället. Undrar om Roger har lyckats sova nåt...
Nu är det ganska lugnt igen, någon hostning då och då men inte farligt.

Nu på morgonen har jag varit ovanligt effektiv. Den senaste tiden har jag knappt haft lust eller ork till nåt, men idag var det andra bullar.
Redan vid klockan tio var dusch, frukost och mitt referat avklarat. Japp, referatet också!
Det var ganska lyckat att låta texten vila ett tag. Jag har klurat på den lite då och då, och idag fick jag inspiration att göra klart det.

Den låg på 349 ord och jag ville få ner den till mellan 226 - 302 ord. Det är SVÅRT. Jag har kämpat i flera dagar. Men nu - tjoff! - och den är nere på 281 ord, med rubriker och namn inräknat. Det får duga.
Hoppas den blir godkänd bara. Jag har ju varit sjuk så den är ju väldigt väldigt sen.
Vad den handlar om? Scramjets.

Nä, nu ska jag sluta skriva ointressanta saker. Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback