Hyveltjuven

Adrian ville absolut inte hem från dagis igår. Han började storgråta när vi kom. Det känns alltid lika kul... Men igår hade vi ett ess i rockärmen. Tidigare på dagen hade han nämligen fått ett paket från bokklubben.
Hämtningen lät ungefär såhär:

- JAG VILL INTE HEM! JAG VILL STANNA HÄÄR!
- Nä, kom nu Adrian...
- NEEEJ!
- Jo, kom nu, inte kan du stanna kvar här ensam.
- JAG VILL INTE ÅKA HEM!
- Vet du vad? Du har fått ett paket idag.
- *snyft*.... Va?
- Det ligger i bilen och väntar på dig. Ska vi gå och titta?
- Okej!

Sen var han glad som en lärka, och det var inga problem. Synd bara att han inte blir sådär glad av ens blotta närvaro. Borta äro de dagar då han kastade sig om halsen på en när man kom och hämtade...

I paketet fanns en bok, en julkalender och ett spel. Hyveltjuven. Adrian älskar det spelet!
Vi spelade hela kvällen igår, och vi har spelat hela kvällen
idag medan mommo och Emma har varit här.
Jag har länge varit på jakt efter något bra "riktigt"
spel - jag tycker det är så trist att spela på datorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback