Jag vill julpynta!

Fick hem Allt i Hemmet Julspecial igår. Gissa om jag längtar efter att få börja julpynta! (Nej, jag ska inte börja innan första advent - att julpynta innan dess borde vara straffbart.)

Julen har inte känts särskilt speciell på väldigt länge. Året innan vi fick Adrian orkade vi inte ens julpynta. Men det blir som lite annat när man får barn, det känns roligt och mysigt igen. Det påminner lite om den där förväntan man kände när man var liten, fast nu är den för någon annan.

Och det blir bara roligare och bättre för varje år som går. Nu har ju Adrian liksom hajat det här med tomten (och man har ett bra hot om ungen inte är snäll). Han frågar om tomten, berättar vad han önskar sig och pekar ut leksaker. Han får ju fira i två dagar!

I år ska Adrian få vara med och julpynta mer ordentligt, och jag ser verkligen fram emot allt julbak! Vi gjorde lussekatter och pepparkakor förra året, som jag gör varje år, men då åt han mest deg...
Det lär han ju göra i år med, men jag har förhoppningar om att han ska få ihop några kreationer också.

Det enda som är lite trist är att vi har så sablans lite julpynt! Det vi har räckte ju för vår lilla tvåa, men nu har vi två våningar... Det lilla pynt vi har ser mest fånigt ut. Jag vill ha pengar så jag kan shoppa lite. Okej, mycket.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi slängde en massa julpynt förr förra året tror jag det var. För att vi hade och hade fått så mkt. J är ju ingen julfantast ;) Attans kanske ngt du hade gillat av det :)

2009-11-03 @ 21:41:16
Postat av: mamma

Jag har ingen julkänsla alls :( För stressad antar jag

2009-11-04 @ 07:12:04
Postat av: Anonym

Jag med! :D

2009-11-04 @ 10:56:35
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback