När man är död sitter man fast i taket

Under tandborstningen brukar jag och Adrian ha väldigt intressanta och roliga samtal. De kan handla om vad som helst, Adrian har många funderingar...
För några dagar sen pratade vi om himlen och döden. Han ville nämligen inte borsta tänderna, så han la sig ner på golvet, suckade och sa:
- Mamma, jag är död.

- Men du måste ändå borsta tänderna.
- Nä, det går inte när man är död.
- Vad händer när man dör då?
- Då hamnar man i himlen. Eller i taket.
- Kan man flyga omkring när man är död?
- Nä, då sitter man fast i taket.
- Kan man titta ner på andra som inte är döda då?
- Nä, man kan bara titta in i väggen. Då ser man ingenting.
- Det låter ju tråkigt. Då vill då inte jag vara död i alla fall.
- Inte jag heller.
- Vad bra. Då kan vi borsta tänderna.




Kommentarer
Postat av: mommo

Han är ju bara helt underbar :)

2009-11-11 @ 15:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback