Vår helg i Luleå

Bättre sent än aldrig, eller vad...

Jag såg verkligen fram emot att åka tåg. Jag tycker att det är så mysigt.
Väl på tåget visade det sig att vi fått plats bredvid en av Rogers arbetskompisar, Anders. Han hade datorn med sig, och visade en massa bilder och filmer från olika äventyr han varit på. Väldigt roligt!
Sen gick vi för att dricka lite alkohol, men de serverade bara öl och inga cider. Vadå trist? Jag fick dricka cola.

Vi kom fram till Luleå vid 21. Vi tänkte ge oss ut på en kvällspromenad, bara för att vi kunde, men vi kom in på hotellrummet och tyckte att sängarna såg inbjudande ut... Samtidigt kom vi på att det var Idol på tv.
Så vi bäddade ner oss istället, kollade tv och somnade. Det är röj i småbarnsföräldrar.

Under lördagen gick vi på stan litegrann. Hade tänkt köpa ett par burkar på Lagerhaus, men de fanns såklart inte.
Vi strosade på Clas Ohlson också en sväng, på Åhlens och H&M en snabbis.
Det enda vi shoppade var en present till Tindra och en liten pysselbok till Adrian... Storshopping!

Det var tänkt att vi skulle äta middag med Nettan och Kenka, men då blev Nettan sjuk. Tråkigt, men det är ju inte mycket att göra. Tur att hon orkade gå på Pablo i alla fall, det hade ju varit hemskt att missa!

På lördagen var det dags nämligen, klockan 20. När jag bokade biljetten stod det inget om några andra komiker, men det var visst tre till. Flip Schultz, Ashley Fils-Aime och Sean Savoy.
Alla var hysteriskt roliga, men Flip var roligast av de tre. Bäst var ju såklart Pablo, det behövs väl inte ens sägas...
Jag vet inte när jag har skrattat så mycket sist, tårarna bara sprutade. Jag var ju själv lite förkyld också, och hes, så när vi kom ut därfrån hade jag skrattat så mycket att jag nästan tappat rösten.
Efteråt fick man köpa grejer, få autograf och sånt, och jag lyckades fota mig med Pablo!
Det var skitläskigt och jag vågade inte egentligen, men jag tänkte att "när får man en sån chans igen" typ, och bara... gjorde det. Shit.

Efteråt gick vi ut och tog en drink på The Bishops Arms. Men det var ärligt talat dödstråkigt där, så vi gick på Cleo istället eftersom Anders var där.
Och vilka kom dit också, om inte Flip, Ashley och Sean! Synd att inte Pablo kom också, men han hade väl blivit nedrusad eller nåt...
En massa drinkar senare vågade jag t.o.m hamna på bild med de andra. Inte Flip dock, för han hann dra. Trist.
Synd bara att man blir så jävla dålig på bild :-P

Lite bilder. Vi kan ju börja från början...

Hotellet



Jag utanför hotellet



Utsikten från vårt fönster



Jag och Pablo Francisco



Jag och Ashley Fils-Aime



Jag och Sean Savoy



På söndagen var jag sjuukt bakis. Jag började leva först vid klockan 14 ungefär. Tur att ingen hade rummet direkt efter oss, vi fick checka ut klockan 15 istället för klockan 12. Underbart!

Tåget gick först 18.40 så vi hade ju lite tid att fördriva. Perfekt på en söndag på eftermiddagen, när nästan allt är stängt... Vi tog en middag på Max och sen gick vi ut på skattjakt.
Vi hittade fyra, plus att jag började må bättre av promenaden. Najs!

Tågresan hem var inte lika najs, det var alldeles för mycket folk. Jag läste min Svenska B-bok, Simon och ekarna, nästan hela vägen hem.

Adrian låg och sov sött när vi kom hem. Var tvungen att kika på honom en liten stund. Han hade däremot inte saknat oss alls. Han hade sagt att han skulle packa efter dagis sen och flytta hem till Sussi...

Kommentarer
Postat av: Sara

vad tuff du var som vågade fota dej me pablo ;) ni verkar ha haft en bra resa.. synd att vi inte kunde ses bara..:) nåja nångång kommer vi väll upp till kiruna.. har inte varit där på 3 år, börjar kanske bli dax snart ;D

2009-10-23 @ 21:42:26
URL: http://kexet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback