BAJS!

Min treåring är som treåringar är mest, och just nu är han väldigt förtjust i ordet "bajs". Det är hysteriskt roligt, och i varje mening kan man smyga in ordet "bajs" (alternativt "skit") minst en gång.

Som när man ska testa sig fram om vilka ord man får använda. (Nu har vi konstaterat att "bajsmamma"/"skitmamma" inte är okej,  att "bajskorv" kan användas till att beskriva en mängd olika saker, och att man inte kan äta flingor som ser ut som bajs.)

Som när man läser sagor.

- "Idag är Labolina en ko." Vad säger kossorna, Adrian?
- Bajs.
- Jaha... Jaja. "Idag är Labolina en liten, vit och farlig...."
- Hund! En bajshund. MORRRR!
- "Och när Labolina låg i sängen funderade hon på vad hon ville bli nästa gång hon inte ville vara Labolina längre. Vad tror du hon ville bli?"
- En BAJSKORV! Haha!

Och såklart när man bara umgås sådär i allmänhet.
Som idag, när vi fick skjuts hem från marknaden. Lotta och Jimmy vinkade och sa hej då, och Adrian vinkade tillbaka och ropade:

- HEJDÅ BAJSOLLAR!

Nu ska jag ta och göra mig färdig för sängen, så jag kan lägga mig och sova med min lilla skitunge.
En ny dag och vecka väntar. God natt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst är "kiss och bajsålder" härlig ;) haha Längtar inte spec mkt till den :)

2009-09-07 @ 14:07:18
Postat av: Alma

sv: Ingen orsak! :)

Vad gör du ?

2009-09-07 @ 22:23:59
URL: http://lloki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback