Igår

Jag räknade matte B ensam igår. Sofia, den lyckliga saten, har ingen skola på fredagar...
När jag öppnade boken och insåg att jag kommit till "komplementhändelser" satt jag som ett frågetecken en stund... Sen kom Ursila och hjälpte mig och hon förklarade så att jag faktiskt fattade någonting!
Det kändes lite coolt måste jag erkänna.

Om B är komplementhändelse till A så är P(A) + P(B) = 1

Hah!
Sen fick jag göra lite praktisk matte, och det var faktiskt riktigt roligt. Det är läääänge sen jag har känt att matte är roligt... Jag gjorde träddiagram till höger och vänster, men sen om det faktiskt blev rätt vet jag ju inte än :P

Efter skolan gick jag på stan med Eve. Jag shoppade lite till Adrian och så gick vi och tog en fika på Rost.
Min kropp är trasig och mina axlar gjorde obeskrivligt ont bara av att bära en sketen påse. Suck! Roger kom när han slutade jobbet, och fick ta över påsbärandet.
Eve åkte iväg för att hämta Elias, och jag och Roger gick på... ja, Rost....  Roger åt sushi och jag drack lite te.
Sen hittade jag faktiskt en väska till mig själv också, som ska fungera som skol-/sköt-/allt-i-allo-väska.
Det blir nog najs... Det var något lite halvfult tryck på den, men det får duga.

Igår var en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Fija

Vet du hur skönt det är att inte behöva gå dit på fredagar? :D

2009-09-19 @ 14:34:53
URL: http://fijas-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback