Ironchef Sofie

Det var en seeeg dag i skolan idag. Men det är väl skönt med sådana dagar också ibland...
Om inte annat så har man ju fått höra lite underhållande saker. Eller hur, Sofia? ;)

Efter skolan kom Roger och hämtade mig och så åkte vi på Telia. Vi kom på att vi skulle kolla när mitt abonnemang går ut, och det visade sig att det går att förlänga om sisådär någon dag eller två. Vips så stod jag visst i kö till en iPhone! Det är lång väntetid, men då hinner jag ju spara ihop en slant också. Najs najs!

Jag lagade så god middag idag också, jag måste bara skryta lite. Det är kul när man experimenterar och så blir det bra.
Först skivade jag potatis och la dem i en ugnsform, hällde över olivolja och så på med finhackad färsk basilika.
Medan det fixade sig själv i ugnen (okej, jag rörde om lite då och då) stekte jag fläskfile och kryddade med diverse goda kryddor, och så gjorde jag en egen sås till, på creme fraice, färsk basilika, vitlök och svartpeppar.
Åååh, vad gott allt blev! Det är så kul att laga mat. Roger sa att han ska lägga ner sin matlagningskarriär.

Nu ska jag ta en snabbdusch, och sen blir det nog sängen. Måste upp tidigt imorgon och fixa matsäck.
Vi har friluftsdag imorgon, och är det bara fint väder så hänger jag på och knallar nog hela vägen till Ädnamvaare.
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Fija

Man får som det :D

2009-09-06 @ 14:41:59
URL: http://fijas-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback