Ny läkartid!

Roger ringde och efterlyste mina provsvar idag.
När jag lämnade prov för en vecka sen sa det att det skulle gå fort att få svar och att läkaren skulle ringa upp mig.

Yeah right.
Kvinnan som Roger fick prata med kunde inte se alla provsvar, men de hon kunde se såg bra ut. Såklart, vill jag säga. Jag kan ju förstås vara sjuk utan att veta om det, men det känns då inte som så. Jag känner mig frisk.

Läkaren var ju helt insnöad på att jag skulle ha ont av antingen förkylning, träningsvärk eller nedstämdhet...
Men jag är inte förkyld, jag känner skillnad på ledvärk och träningsvärk och jag är verkligen inte nedstämd.
Jag tror t.o.m att jag mår bättre än vad jag har gjort på... ja, hur länge som helst.
Visst har jag dåliga dagar fortfarande, men vem tusan har inte det?

Roger förklarade i alla fall att jag har fortfarande problem, att jag fortfarande har ont och att jag har haft det i flera flera år. Att jag är överrörlig men också har en massa andra symptom. Han berättade att vi misstänkte att det är EDS eller fibromyalgi.

Och jag fick en ny läkartid! Det trodde jag inte.
Nästa onsdag ska jag till en ny läkare. En kvinnlig läkare. Och hon är inte från Polen så hon kommer förhoppningsvis förstå vad jag säger och inse att jag har ont.

Jag har ju inte ont precis hela tiden. Eller jo, lite ont har jag alltid, men det har blivit som normalläge för mig. Jag minns inte hur det känns att inte ha ont någonstans.
Men det gör inte tokont precis hela tiden. Och då, när det inte gör sjukt ont, så känns det som att jag kanske bara överdriver... Att det inte är så farligt, att läkaren inte kommer ta mig på allvar.
Jag hoppas att hon kommer göra det.

För ibland gör det verkligen sjukt ont, och den senaste tiden har det varit extremt.
Så ont som jag har nu ibland har jag aldrig haft förut. Till och med i käken får jag ont, det känns som att muskeln krampar och är hård och så blir det till en helt hemsk huvudvärk.
Jag tycker det känns jobbigt att knapra piller hela tiden, men jag står inte ut utan dem.

Nu har jag en vecka på mig att skriva en lång lista på alla mina problem. Bäst att sätta igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback