Tankefel

Ja, vad ska man säga? Tänk aldrig att något går bra. Då går det snart tvärtom.
Ni vet. Vad händer sekunden efter att man har tänkt att "wow, jag har inte grisat ner min vita tröja än"? Precis.

Adrians toalett-boot camp har gått ganska bra den senaste tiden. Hemma har det knappt hänt några olyckor, och de har minskat rätt mycket på dagis. Ibland får man med sig en påse hem, ibland tre, men oftast ingen.

Idag låg det en påse och väntade på Adrians hylla när jag kom och hämtade honom.
Nästan stolt sa han att han hade kissat ner sig...

På vägen hem tänkte jag att "men hemma går det ju faktiskt ganska bra, det har inte hänt några olyckor på länge". Och precis där gjorde jag fel. Jag skulle aldrig ha tänkt den tanken.

På bara två timmar har han lyckats med att bajsa ner sig en gång, och kissa ner sig två.
Tänk aldrig att något går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback