Idag är det dåligt

Idag mår jag dåligt. Riktigt dåligt.

Igår kväll hade jag jätteont, mest i armarna faktiskt. Jag brukar inte ha så ont i armarna just, men det riktigt strålade från armbågarna och ner i händerna.
Jag tog lite Citodon, eftersom all vår värkmedicin är slut, och det skulle jag inte ha gjort.

Redan när jag gick och la mig mådde jag lite halvskumt, men jag hade fortfarande ont.
Och när jag vaknade och satte mig upp så snurrade allt och jag blev så yr och illamående att jag fick lägga mig ner igen.

Jag fick verkligen använda alla krafter jag hade för att få iväg grabben till dagis. Flera gånger medan jag var där så kände jag mig yr och fick sätta mig ner.

Nu har jag i alla fall fått i mig lite frukost, så nu kan det väl bara bli bättre?

Roger ska ringa och försöka få en läkartid till mig idag. Får se om det går bättre den här gången...

Mamma hittade en sjukdom som faktiskt stämmer in bra på mig. Fibromyalgi.
Så nu misstänker vi att det är antingen det eller EDS. Jag läste att många med EDS först fått fibromyalgi som fel diagnos.

Roger tror inte att det är EDS, för att det är en så pass ovanlig sjukdom. Och det låter väl rimligt.
Men det är så mycket som stämmer in bra där också. Alla problem med överrörligheten, sår, blödningar och ärr, huden och såklart smärtan.
Vad jag vet så gör inte fibro så att man kan få ihop armbågarna bakom ryggen, t.ex...

Jag hoppas nästan att det är nåt fel på mig, så man kan få en diagnos och äntligen få veta vad det är som gör ont.
Det är ju ingenting som har kommit plötsligt, jag har ju alltid haft de här problemen. Det är bara smärtan som har blivit värre.

Det känns jobbigt att gå till läkaren, jag hatar det verkligen, men jag orkar inte ha det såhär längre. Jag är less på att vara 26 men känna mig som 86.

Men läkarna här har nog hittat sin legitimation i ett flingpaket, och jag blir väl hemskickad med Alvedon ändå.

Kommentarer
Postat av: peka

Alvedon och:"avvakta och kom tillbaka om det blir värre". (så sjuter dom problemet till nån annan samtidigt som dom får mer betalt)

2009-09-14 @ 10:04:47
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja läkarna suger i denna stad. Hoppas det löste sig med tiden. Varför ingen tid idag heller? Läkaren som sa att jag har myalgi var rätt bra, men han kom inte från Kiruna utan verkade bara jobba här då och då. Det säger väl allt? :)

2009-09-14 @ 12:51:12
Postat av: Allt om EDS

Tänkte bara påpeka att det är mycket vanligt med överrörlighet även vid fibromyalgi. Jag har några kompisar som har fibro, och dom har också rätt så höga poäng på Beightonskalan, men dom har inte de svåra kompikationerna som EDS kan ge. Dessutom är det oerhört vanligt med överrörlighet även bland helt friska människor. Ca 10 procent av hela världens befolkning är överrörliga i en eller flera leder. Det är många människor det! Men väldigt få av dem har någon allvarlig sjukdom. Förhoppningsvis är det inget allvarligt du har, jag håller tummarna för att du snart ska bli bättre!

2009-09-16 @ 13:15:55
URL: http://www.alltomeds.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback