Dr. House

Innan vi åkte iväg igår fick jag väldigt ont i magen. Det högg och gjorde ont där i blindtarmstrakten. Klart obra.

Det hela fick mig att tänka på när jag låg inne på akuten med magsmärtor, typ -97 eller nåt sånt.
Jag hade ont och grät, och läkarna fattade (som vanligt) ingenting. De tog ungefär en miljon rör med blod och allt vad de nu gjorde, men de hade ingen aning om vad som var fel på mig.

Ett tag trodde de att det kanske var blindtarmen.
Sen tänkte de att det kanske var diabetes.

Men så gick det onda helt plötsligt över, och då tänkte de kompetenta läkarna att det var väl inget då och så fick jag åka hem.

Dr. House skulle ha jobbat där då. Han hade minsann tagit reda på vad som var fel!

Visserligen hade han ställt fel diagnos tre gånger och gett mediciner som bara fått mig att må värre och så hade jag legat för döden.
Men sen hade någon sagt något helt ovidkommande och så hade han blickat lite chockat/drömskt ut i fjärran och så hade han botat mig! Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback