Klackaskor

Jag gillar att läsa på Familjelivs forum. Det finns så många roliga och genomkorkade inlägg, med obligatoriska stavfel, att läsa.

"Jag sitter här med starka värkar var sjunde minut, och det sitter som i ryggen och strålar neråt. Men hur vet jag att det är på riktigt? När ska jag åka in?"

"Knöl i magen. Vad tror ni?"

Jag tycker det är hysteriskt roligt att folk ställer så dumma frågor, och att de frågar folk på ett forum istället för att kontakta sjukvården. Jag garvade nästan ihjäl mig när jag läste om någon som var förbannad över att soc inte ville betala en utlandsresa.

Häromdagen stötte jag på en rolig tråd. "Underliga stavningar", eller något sånt. Folk klagar på diverse stavfel och särskrivningar. Och jag håller med. Jag får hjärnblödning av "igentligen", "andvända", "unge fär" och på folk som inte kan skilja på de/dem osv.

Men plötsligt hajade jag till. "Klackaskor" var med. Vad fan, så säger ju jag. Jag har alltid sagt så.
För mig så är klackaskor det som gäller, inte klackskor, klackisar och gud vet vad.

Är det bara jag som säger klackaskor?


Kommentarer
Postat av: nina

du, och kanske några gamla damer ;-)

2010-08-11 @ 11:56:00
Postat av: Åsa

Jepp! Det är bara du, och kanske några 3åringar...

2010-08-11 @ 13:39:36
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Lotta

Klart det heter klackaskor :)

2010-08-11 @ 13:48:41
Postat av: mamma

ALLA småtjejer säger klackaskor :)

2010-08-11 @ 14:25:22
Postat av: Roger

Eller kanske klack a skor. :P

2010-08-11 @ 17:26:18
URL: http://Norman79.blogspot.com
Postat av: Anna

Nej, har inte hört någon säga klackaskor, kanske klackeskor isåfall!!

2010-08-11 @ 21:59:24
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback