Kvällslektyr

Fick höra att jag har lite underlig kvällslektyr.

Först vill jag bara klargöra att INGET slår ju förstås en riktigt bra deckare - men jag är ju en sån där kuf (du får säga nörd om du vill) som gillar att lära mig saker också.
Jag har alltid varit sån. Min hjärna får liksom inte nog. Jag måste lära mig saker. Jag måste använda hjärnan och utmana den hela tiden, annars mår jag inte bra.

Jag älskar att lära mig nya saker. Och att läsa, förstås. (Bra kombo, I know.)
Såklart älskade/älskar jag skolan, men jag mådde för dåligt för att palla med. Hade det inte varit ett sånt helvete hade det varit ett paradis.

Innan jag fick barn så läste jag gärna två-tre böcker samtidigt, non stop liksom, men nu funkar det inte riktigt...
Nu har jag tur om jag orkar läsa två-tre böcker om året. Men det tar sig, och jag försöker ta mig lite mer tid.

Just nu läser jag "Du - Din bruksanvisning" av Mehmet Oz.
Jag har nyligen läst klart kapitlet om hjärnan och nervsystemet.
Muchos intressant, måste jag säga.

Och ja, jag håller väl med. Det kanske är lite underlig kvällslektyr.
Men jag, och min hjärna, älskar det!



Kommentarer
Postat av: mosterfoster

A men alltså, vem är du o vad gör du med min hjärna? Tror vi är LITE för lika för att det ska vara normalt. Vems kusin har barn med vilken onkel om jag får fråga?!!!

2010-12-01 @ 22:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback