Peppisar!

Igår var det dags för något som har blivit lite av en tradition här hos oss (minus Roger).
Nämligen pepparkaksbakning tillsammans med brorsan och hans tjej!

Ju äldre grabben blir desto mer barnsäkert blir det. Första året vi bakade var det idel perverterade pepparkakor, igår blev det (nästan) bara vanliga.

För några år sen fick jag för mig att börja samla på pepparkaksformar, så det har blivit ett par stycken... Men det är ju som roligt tycker jag.
Att bara baka hjärtan, stjärnor och grisar blir tråkigt. Att baka pussebitar, svärd, racerbilar och älgar, bland annat, känns lite bättre.

Sanna bakade Svampbob Fyrkant också. Han var fyrkantig och fin i början, men sen när vi testade att grädda honom flöt han ut lite...

Och grabben hade faktiskt roligt, även om det inte ser ut som det. När jag bad honom sitta stilla så att jag kunde fota drabbades han visst av akut depression.

Nästa projekt: Lussebullar/lussekatter/whateveryoucallthem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback