Barnbesiktning

Jag brukar oftast inte svara när det står "Dolt nummer". Jag tycker inte om när man inte vet vem det är som ringer, och oftast är det ju någon efterhängsen försäljare eller så är det någon asjobbig undersökning.

När jag nu väl pratar med någon försäljare brukar jag låta dem babbla på om sitt erbjudande, och sen när de är klara, efter hundra år, säger jag att "njääää, jag är inte intresserad" och så låter de så besvikna. Hehe.

Idag svarade jag, bara för att jag inte skulle göra som vanligt, och tur var väl det.
Det var nån tant från BVC.

"Ja, Adrian har ju fyllt år..."

"Åh, det visste jag inte!", ville jag säga, men nä. Alla förstår tydligen inte sarkasm och ironi.

Nåväl, på måndag ska barnet dit på besiktning.
Vi har funderat på att boka tid för en hörselkontroll, men se på tusan - det ingår! Synundersökning också. Jackpot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback