Förkylning by snöskottning

Förkylningen verkar bryta ut mer ordentligt nu. Äntligen, kanske man ska säga. Nu kanske jag blir av med skiten!

Kanske beror det på att vi igår äntligen fick ihop nog med kraft att gå ut och skotta.
Det var tungt och jag trodde jag skulle dö emellanåt, att skotta när man är förkyld är väl inte världens smartaste grej, men jag överlevde!

Vi fick avbryta när grabben blev sur. Jag vägrade ge honom skjuts i snösläden, efter att ha skjutsat honom några gånger fick jag lite ont i ryggen, så han ställde sig och storbölade. Tur att alla grannar jobbar om dagarna...
Han stormade in i hallen och jag sa att jag kommer in när jag är klar.
Någon minut senare hörde jag honom yla i hallen.
- MAMMAAAAA!!
- PAPPAAAAAA!!

Då gav jag upp och gick in. Men skottat blev det. Inte helt bra, men det duger. Roger ska försöka låna en traktor från jobbet under helgen och skrapa bort det sista.

Jag kan dock inte låta bli att undra några saker.
  • Ska det inte bli sommar snart? Jag är less på iskyla och snöstormar.
  • Finns det snöslädar som är byggda för folk som är längre än 160? Jag bryter nästan ryggen när jag skottar.
  • Varför kan jag inte bli normal på bild?
  • Eller ser jag verkligen sådär mongo ut på riktigt?


Kommentarer
Postat av: mamma

Haha alla dessa stora frågor...

2010-02-05 @ 14:39:20
Postat av: dorkan

vadå mongo..? du ser ut som en sofie ska se ut,helt normalt fin, annars känner man ju inte igen dig!

2010-02-05 @ 20:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback