Jag funderar...

På det här med skolan. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Får jag inte läsa till hösten är det ju ingen mening att jag läser nu heller. Då kommer jag ju ändå inte att få något betyg.

Sen är det allt det här med alla problem. Smärtorna gör att jag inte orkar så mycket, och jag missar väldigt mycket. Vilket i sin tur gör att jag stressar och får mig att må dåligt psykiskt också, och det känns inte riktigt värt det.

Den senaste tiden har varit helt hopplös. Händerna gör ont hela tiden, jag har ortoserna nästan dygnet runt, och igår började höften bråka också. Att stå gjorde ont, att ligga gjorde ont, att sitta gjorde ont. Jag fick ta tabletter för att kunna röra mig överhuvudtaget. Att orka knalla omkring i skolan i såna lägen känns inte så... aktuellt.

Samtidigt så vill jag ju inte sluta heller. Jag vill göra klart det jag har påbörjat och jag vet att jag skulle bli väldigt ledsen och besviken på mig själv om jag inte klarar det.

Men skolan finns ju kvar. Om jag nu får fortsätta plugga vill säga.
Kanske borde jag koncentrera mig på att bli bra, eller åtminstone bättre, först och sen ta nya tag till hösten.
Antingen med skolan, eller med något annat. Praktik, lönebidragsanställning, rehabilitering. Whatever.

Först och främst ska jag ringa min handläggare på FK och kolla upp några grejer.
Men sen då?

Hur fan ska jag göra?!

Kommentarer
Postat av: Mosterfoster

Klart att du vill gå färdigt men tänk på att hälsan går först. Du kommer bara bli besviken o frustrerad om du inte kan sköta skolan för värken. Som du säger, skolan finns kvar!

2010-02-23 @ 12:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback