Magsjuka?

Idag var det tänkt att Adrian skulle få komma tillbaka till dagis. Han har ju varit hemma i en vecka igen med den nya förkylningen.

Men så visade sig att kompisen som var här och lekte igår kanske har magsjuka. Han sa redan när han var här att han hade ont i magen, och senare på kvällen hade han kräkts. Det behöver ju inte vara magsjuka, men det vet man ju inte.

Så eftersom jag ändå är hemma med min polare ledvärken, så får Adde också vara hemma.

Jag vill inte skicka min grabb till dagis med eventuell smitta. Det tar ju aldrig slut sen nämligen! Tröga föräldrar envisas ju med att skicka tillbaka sina barn till dagis innan de är helt friska, och så smittar de hela avdelningen sen och så går det runt, runt, runt, runt... och runt.

Hörde igår om ett par som skickar sitt barn till dagmamma, fast båda de vuxna ligger hemma med magsjuka. Hur fan tänker man då? Jag blir så arg på sånt!

Så Adde får vara hemma, som sagt. Om någon dag eller två borde vi ju märka om vi blivit sjuka eller icke.

Nästa vecka ska han få vara hemma oavsett. Bara för säkerhets skull, så han inte drar med sig ännu en sjuka hem. För nästa söndag åker vi ju äntligen till Stockholm!! YAY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback