PO.P

Jag har varit på jakt efter ett par nya vantar åt Adrian hur länge som helst nu. Känns det som i alla fall.
Hans vantar har blivit lite för små, och de är alldeles för dåliga för det här kalla vädret.

Jag kan, efter mycket letande, konstatera att den här stan inte har något större utbud av vantar.
På Lindex finns ju bara såna där värdelösa vantar han redan har, dock till ett rimligt pris.
På Intersport och Team Sportia finns bara Reima- och Hestra-vantar, dock till ett inte så rimligt pris.

390 spänn för ett par vantar känns lite jobbigt att lägga ut, särskilt när man inte är säker på att man inte kollat upp alla olika alternativ som finns.

Konstigt nog har inte tanken på internetshopping slagit mig förrän igår.
Googlade, och efter någon minut hade jag hittat ett par, förhoppningsvis bra, p.op-vantar!
Nu var ju de också lite dyra, men MED frakt blev de ändå 80 kronor billigare än om jag köpt vantar på stan.

Adrian fick välja färg själv. Hade de funnits i gult hade han tagit det, men det fick bli ett par röda. Han har ju en röd mössa, som han också valt själv.
Dock fanns det bara bild på blå vantar... men ja, ni ser ju. Visst ser de väl okej ut?

"Vind- och vattentäta vantar som har en smuts- och vattenavvisande yta. Vantarna är vadderade med Primaloft, som har isolerande och värmande egenskaper. Förböjda fingrar för ökad rörlighet. Hög mudd att dra utanpå eller ha under ytterplaggen. Resår kring handled och kant. Brett reflexband på ovansidan. Insidan av handen är i ett "grepp-vänligt" material.
100 % polyamid"

Kommentarer
Postat av: eve

Jag köpte didriksons vantar till elias på.. dojjan (heter det så?) för 149:- dom är bra, varma och tål en hel del snö!

2010-02-22 @ 12:06:38
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Katja

Hoppas han inte har lättfrusna fingrar, för po.p:s är inte så varma... Inte de vi haft iaf. Men med en ullvante under funkar de säkert bra.

2010-02-22 @ 13:23:27
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nåja, känns de värdelösa får jag skicka tillbaka...



Inte visste jag att Dojjan har vantar! Skit också. Måste dit och kolla sen...

2010-02-22 @ 13:37:23
Postat av: nina

vildmarkshörnan verkar ingen känna till?

2010-02-22 @ 14:36:37
URL: http://nino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback