Kråkjävel

På väg till dagis lyckades jag bli ovän med en kråka. Jag har ingen aning om vad jag gjorde för fel, jag bara gick där i godan ro när den dök på mig.
Den flög så nära att kroppen faktiskt rörde i mitt huvud, så jag är glad att den inte fick för sig att gräva in klorna i huvudet på mig.

Efter "attacken" flög den och satte sig på en balkong och blängde på mig. Jag blängde tillbaka. (Kan svära på att jag samtidigt hörde dramatisk musik nånstans ifrån.) Men eftersom jag promenerade var jag ju tvungen att släppa kråkjäveln med blicken och så fort jag vände på huvudet flög den emot mig igen.

Vad fan har jag gjort dig, sa jag. Kråkan svarade inte. Taskigt nog. Då får jag ju aldrig veta.

Hur ska jag tolka det här nu då? Är det månne ett omen? Eller var det bara en elak, störd kråka? Hmmm...





Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Det är så kråkor gör när de vill bli din kompix. Du hade kanske inte borstat håret så noga?

2010-06-07 @ 20:01:30
Postat av: petra

Haha låter ju jätte läskigt! jag är livrädd för fåglar så jag hade lagt mig ner o gråtit!

2010-06-08 @ 10:00:47
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förra året sköt dom en kråka som anföll folk på lompis (mest på elljusspåret och kvarteren som låg nära). I år är det flera på antenn/aurorav som blivit anfallen av en kråka. Svin stor är den, och ser lite "ruggig" ut i pälsen. Den är helt orädd och kommer jätte nära, och så fort man vänder ryggen till anfaller den. Den flög rakt in i huvudet på mig, trodde först jag fick en fotboll i skallen. Så jag vände mig om då var den på väg rakt emot mig igen. Vi tror att det kanske är en kull kråkor som blivit knäppa. För det är väl knappast ett vanligt beteende hos kråkor, och just att det finns flera på lompis just.

2010-06-08 @ 13:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback