Ingen träning...

I tisdags sa sjukgymnasten att jag skulle få träna på fredag, idag alltså. Hon skulle trixa ihop ett träningsprogram och gå igenom det med mig.

Men inte blev det någon träning!
Istället fick jag träffa min sjukgymnast och hennes handledare, och hon skulle minsann också klämma och undersöka lite. Nåja, nu är det ju gjort i alla fall, och det kan ju vara bra.

Jag har så gott som normalstyrka i både knän och höft, trots smärtan, och starka vadmuskler. Najs.

De ville att jag skulle göra ett balanstest också, och skulle stå på ett ben under en minut.
Det tog kanske 20 sekunder, sen sa de att jag har extremt bra balans och att de var riktigt imponerade, haha. Handledaren frågade om jag har tränat nåt med balans och så, men nä, aldrig, sa jag.
"Du är väldigt stabil och du står ju praktiskt taget still och vinglar ingenting eller nåt. Ja, du behöver då inte stå i en minut i alla fall!"

Jag fick prova en knäortos. Och jäklar vad skönt det var! Helt underbart att känna att man faktiskt har lite stöd vid knät för en gångs skull, och att det inte kan glida omkring lite som det vill.

Sen fick jag prova inläggssulor till skorna. De kom nämligen fram att jag är lite plattfot! Gaaah, ännu en grej med den här kroppen som funkar så jäävla bra!

Men sen kom jag på att det faktiskt är ett symptom på EDS. Fötterna liksom plattas ut lite, eftersom det som ska hålla ihop allt inte gör sitt jobb riktigt...
Så många av mina problem kan visst komma från fötterna, och det kändes faktiskt riktigt bra att gå med de där sulorna.

Knäortosen kostade 250 kanske nånting, och inläggssulorna kring 230. Knäortosen kunde man köpa direkt av sjukgymnasten, men inläggssulorna fanns i hälsokostbutiken.
Det fanns visst knäortoser på apoteket också, som var lite mindre, som de tyckte att jag skulle gå och kika på först.
Det är fan dyrt att vara trasig!

Jag fick en ny tid på onsdag, och då SKA jag få träna! Wohoo!
De frågade om jag ville ha övningar till nåt annat än till knät och till höften.
MAGEN! MAGEN! skrek jag inte, men jag sa att jag hade velat få lite magmuskler också.

"Vill du ha 2-3 övningar eller kanske 8-10? Vi brukar fråga, för många gillar ju inte att träna och vill bara ha få men effektiva övningar."

När jag sa att jag älskar att träna och gärna kör med 8-10 olika övningar sken båda upp som små solar och tyckte att det var så ROLIGT att jag tycker om att träna. Haha, så lätt man kan förgylla någons dag.

Så people, på onsdag - då jäklar! Sen blir det äntligen GYMMMMMMEEEET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback