Cykelpremiär och rullbollar

Det har varit underbart väder idag! Inte ett moln på himlen, och 8 grader varmt i skuggan. Sen att det har varit ganska blåsigt idag gör faktiskt inte så mycket.

När jag knallade till dagis för att hämta grabben bar jag med mig hans cykel och hans hjälm. Cykelpremiär för grabben, och det var på tiden. Nu är det snöfritt nästan hela vägen hem, bara några meter där vid Glaciären kvar. Är det såhär härligt väder resten av helgen är det borta på nolltid.

Grabben blev såklart överlycklig när jag berättade att han skulle få cykla hem.
Lyckan blev dock ganska omgående till frustration och gnäll istället. Till slut fick jag nog och sa att det inte är någon mening om han inte ens VILL lära sig, att man måste försöka för att lära sig. Då gnällde han lite mindre och tog i lite mer, och ganska snabbt var vi hemma.

Efter middagen spelade vi tv-spel och drack lite te. Vi kom på att vi inte hade något gott att fredagsmysa med, så vi bestämde oss för att baka chokladbollar, eller Rullbollar som Adrian säger.
Adrian fick bestämma, så några rullade vi i kokos och några i strössel. Gött!

Så nu ska vi titta på det senaste avsnittet av Star Wars på Cartoon Network och äta några rullbollar.
Sen blir det kvällis, sagostund och gos innan grabben ska sova. Härlisch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback