Cykelpremiär

Ifall ni nu skulle ha missat det av någon skum anledning - jag är en slö jävel.
Jag är den första att erkänna det. Jag är inte lika slö som syrran (hehe), men ändå.

Jag vill gärna få en massa snygga muskler med så lite ansträngning som möjligt. Synd att det inte funkar så.
Ändå älskar jag att träna, men ja, som sagt... Slöööö.

Ett tag nu har jag tänkt att jag ska försöka komma i form till sommaren. Jag har ju gott om tid på mig, har jag tänkt. Och visserligen blir det sommar lite senare här, men helt plötsligt har jag inte så mycket tid på mig. Fan.

Igår begav jag mig ut på en cykeltur i alla fall. För första gången på drygt tio år(!) så det var ju som på tiden.
Det var faktiskt vingligt och skitläskigt i början, så jag vågade inte riktigt brassa på sådär som man gjorde förr i tiden. Nu skulle jag aldrig våga cykla utan att hålla i styret haha.

9,36 km blev det. Jag cruisade runt lompis för att försöka få ihop en mil men det ville sig inte. Nåja, det var en okej första runda ändå!

Jag lär ju inte hinna komma i form innan sommaren, men så länge jag försöker känner det i alla fall bättre.
Och rund är ju faktiskt också en form.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du? Rund? Du är en av de mest avlånga personer jag vet. Du? Rund!? Nae!

2010-05-18 @ 20:10:48
Postat av: Hubbie

Fast rund är väl kanske inte ett ord jag skulle använda för att beskriva dig.



Puss darling

2010-05-18 @ 21:43:58
URL: http://norman79.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback