Lillebror...

Grabben frågade mig om lite släktingar idag. Vem som är hans moster, om han har en farbror och så vidare, fastän han vet det mycket väl.

Till slut frågade han vem som är hans syskon.
När jag sa att han inte har några såg han lite besviken ut och undrade varför.

Jag förklarade att det bara inte blivit så.

Han berättade att han hade velat ha en storebror och att han ska vara ungefär tre år.
Det går inte, sa jag. Om du får ett syskon blir det ju en bebis och så blir du storebror.

Jag har sällan skådat ett så stort och stolt leende!
Han ändrade sig snabbt och beställde en bebis som är noll år istället.

Jahaja... Vad gör jag nu då? Kan man muta ungen med nåt?
Härfårdunågotriktigtbrasåduglömmerattduvillhaenlillebror. Typ.


Kommentarer
Postat av: Madeleineslife

Min "bonus syster" som är snart sex år frågade varför jag inte hade några barn?.. Om jag är vuxen så har man barn..

Ja hon har ställt så mkt frågor.. Men hon tyckte att om jag bara åt mkt så var allt klart! Hon trodde nämligen att mammor blev med barn när dom åt mkt...

Inte så dum tanke egentligen, efter som man är tjock ;)



Men det är inte lätt, man vill ju itne såra dom små... Inte för att jag inte vill ha barn, men det underlättar om man har en partner... ;)



Kramis

2010-10-26 @ 23:44:38
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback