Tant Sofie


Jag har märkt att synen blivit lite sämre den senaste tiden, men jag har ignorerat det och hoppats på att det magiskt skulle bli bra igen. Synd att det inte funkar riktigt så.

Istället har allt bara blivit mer och mer suddigt, särskilt saker som är en bit bort.

Så idag tog jag tag i saken och knallade in på Synoptik och skulle boka tid för en synundersökning. Men hejsan, de hade drop-in och om jag bara kunde vänta en liten stund så skulle jag få komma in klockan 14.

Grejt! Så jag provade bågar ett tag, och både jag och Roger fick garva litegrann.

Jag fick träffa en trevlig optiker som gjorde diverse tester, och till slut fick jag reda på att det är något brytningsfel jag har. Saker långt bort blir suddiga eftersom musklerna i ögonen är så spända och ansträngda hela tiden, och om jag använder ett par läsglasögon när jag sitter vid datorn osv så kommer det nog att bli bättre.

Jahaja.

Nåja, jag hittade ett par Vogue-bågar som var okej, och sen plötsligt var jag ungefär 2500 kronor fattigare. Gud så roligt!

Om en vecka ungefär får jag mina glasögon. Mina läsglasögon.

... Jag känner mig gammal. Jag är gammal!

Kommentarer
Postat av: eve

Då är du verkligen gammal nu! Dags att gå på PRO-möten och annat skoj. Men du kanske kan få pensionärsrabatt på bio?

2010-09-30 @ 22:09:59
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar:...söt o söt... tror minsann att du behöver glasögon :-)

2010-10-01 @ 11:35:43
URL: http://kandy.se
Postat av: Susanne

Svar: Ja LCHF fungerar bra för mig men kanske inte för alla. I början kändes det jättemysko att äta fet mat och sånt som tidigare var förbjudet. Lite bakvänt liksom. Men , när jag har sett att det funkar så är det ju bara att köra :-)

2010-10-01 @ 15:34:03
URL: http://kandy.se
Postat av: Susanne

Svar: Oj, snö...ja du, man glömmer lätt hur långt Sverige är... men det finns ju massor med oranga saker som inte är löv... så ställ in ögonen och kika runt så får du se :-)



...och inte är du tant :-) jag beställde solglasögon med styrka igår, det är ju ännu värre i så fall...haha.



Kram

Susanne

2010-10-03 @ 09:54:41
URL: http://kandy.se
Postat av: Greta

Det verkar vara synoptiks nya grej, tidigare behövde alla läsglasögon i förebyggande syfte. Idag har alla brytningsfel och behöver läsglasögon..

Kolla med en annan optiker om det känns konstigt sen, bara ett tips =)

2010-10-03 @ 21:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback