Varm choklad

Jag dricker nästan aldrig varm choklad längre. Förut tyckte jag att det kändes lite lyxigt sådär, och var alltid lite avis på de som hade med sig varm choklad till skolans friluftsdagar, medan jag själv fick sitta där och dricka te.

Nu föredrar jag te, och tycker att varm choklad är alldeles för sött och sliskigt, haha.
Men igår blev jag av någon anledning plötsligt jättesugen på varm choklad.

I Norrmejeriers senaste Guldkorn fanns ett spännande recept på varm choklad som jag bestämde mig för att testa. Och gott var det, så jag tänkte dela med mig av det receptet också.

Varm choklad med kardemumma och kanel
4 muggar

2 msk kakaopulver
½ tsk malen kanel
½ tsk malen kardemumma
4 msk strösocker
1 dl vispgrädde
8 dl mjölk

Rör kakaopulver, kanel, kardemumma och socker med grädde.
Värm mjölken och vispa ned kakaoblandningen så att allt löser sig.



Kommentarer
Postat av: sweet atti

Mums! That i will try!

2011-02-09 @ 23:13:16
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Peka

Usch, tycker alla om kardemumma förutom jag eller??

2011-02-10 @ 12:19:56
URL: http://pekasrosa.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback